ponniejumping.se

Cherry~Gikan~Nisse

Ida- Nisse

Publicerad 2013-11-06 07:57:00 i ♥Idas inlägg,

Hej är nu påväg till skolan och tänkte skriva lite om igår när jag red Nisse.
jag visste inte vart min pannlampa var och det va jätte svart ute så jag red på en grusväg där det finns belysning. Började att jobba honom me att flyta han från sida till sida, det gick faktist bra!! 
Sen började jag trava, försökte jobba honom och samla honom, jag red barbacka så då får man tänkte lite extra på balansen också, men det gick iallafall jätte bra!
när jag skulle galoppera så gasade vi på lite extra och det va super kul, han är alltid snäll i alla lägen bästa Nisse!!
sedan gick jag in kanske en kvart på volten bara för att jag skulle "mjuka upp" han litemer 
red på volter och samlade han och flyttade han för skänkeln och det gick bra.
 
som jag sa så skulle vi testa massa täcken, vi hittade ett vinter täcke till Gikan & sen så ska vi testa ett fleece till hästarna.
 
 
idag så ska jag rida Gikan tror jag, så bloggar mer sen tror jag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela