ponniejumping.se

Cherry~Gikan~Nisse

ida-Säkerhet i ridningen

Publicerad 2013-11-04 19:33:42 i ♥Idas inlägg,

Ridning är en av de farligaste sporterna och för att kunna skydda oss från skador så används oftst hjälm och säkerhetsväst. Jag har själv hjälm och väst, det använder jag varje dag, men ibland kan det bli ridning utan väst...
Det är en regel att alla under 18 som hoppar ska ha ridväst.
Jag har sett att det är många idag som är över 18 som forsätter att rida med väst, det tycker jag är bra och kan rekomendera det.., fast man rider på "världens snällaste häst" den som aldrig görr något hyffs så är det bra att ha .
 
Jag tycker att de snyggaste säkerhetsvästarna är "race safe" Jag har själv ingen men skulle lätt vilja ha en, de är ganske dyra gemfört mot vad de andra västarna kostar, men jag tycker de ser sköna ut och de är bra att man själv får justera om man vill ha den tajt eller något annat eftersom att det är snöre på sidorna.
 
De västar jag inte gillar är väl de västarna man fick allra först "kommer inte på vad de heter, men bild kommer"
Min första väst, blå, obekväm, säker förstor osv, hahahahhah.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela