ponniejumping.se

Cherry~Gikan~Nisse

Thilde- Tränat storhäst för första gången!

Publicerad 2013-11-03 21:53:00 i ♥Allmänt,

Hejsan!
 
I torsdags så red ju paulina Cherry. På kvällen så red jag lektion på storhäst och de var verkligen sååå kul aty rida lite större häst. Vi hade dressyr och det gick super bra. Laura som hon heter bar ganska stark och så men tränaren sa att jag red henne jätte bra för att vara första gången!
 
Fredag: Så fick Cherry vila så jag ich mamma var bara till stallet och pysslade om honom lite. Ha. Kändes jätte liten eftersom jag hade borstat Laura haha. På kvällen så gjorde jag inte så mycket kollade på lite film och myste med familjen.
 
Lördag: Red jag och Ida ut en sväng med mycket galopp o trav! Vi var ute i ca 45 och de var jätte roligt. Vi red på "morgonen" för att vi skulle typ vara spöken på Malva och Claras fest men den blev inställd för clara vart sjuk...
På eftermiddagen åktr vi till Västerås för vi skulle köpa nytt skylskåp sen var vi också in på Ikea en sväng. Efter maten så kom mina kusiner hem till oss så de var kul. Vi har haft strömavbrott typ 4 gånger på bara ett dygn ich de är så drygt för internet slutar fungera o aa....
 
Söndag: Åkte jag ich mamma till stallet ganska tidigt. Red ut en sväng med mamma och galloperade lite och travade ganska mycket. På slutet så är de en grusväg jag brukar träna skänkelvikningar på. Han var verkligen såååå fin och gjorde skänkelvikningar i trav hur fint som helst! Testade lite i galopp för de är mjukt underlag så då går de o gallopera. Skänkelvikningar i galopp tog han också hur lätt som helst min lilla dressyrponny!
Vid 15:00 så åkte jag, pappa, malva o Jacob på hockey i Gävle. De var verkligen hur kul som helst Brynäs mötte Leksand och de var största matchen på året så de var kul! Brynäs vann såklart mot Leksand med 4-3 efter straffar!:D Fick också ett par jätte fina o sköna vantar av bästa pappa<3
Nu sitter vi i bilen på väg hem vi har ganska långt kvar så ska försöka sova en liten stund..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela