ponniejumping.se

Cherry~Gikan~Nisse

Ida-hoppträningen

Publicerad 2013-10-31 09:42:00 i ♥Idas inlägg,

hej igår så var det hoppträning, jag hade gikan!
Vi hoppade lite bågar och liten kombination osv.
jag började rida fram lite snabbt så hon skulle springa av sig lite, hon är en pigg häst och hoppar överdrivet högt jämfört mot Nisse!
och jag är mest van att hoppa Nisse, han som är lugn och hoppar nästan allt! Så när gikan hoppar så hoppar hon som sagt väldigt mycket högre än vad hindret ligger på, men när vi har lärt känna varann mera i hoppningen så sa tränaren att ingen kommer kunna slå oss i hoppningen, haha! i början när vi hoppade en liten bana så gick det bra, det enda jag gjorde typ var att styra mitt på hindret och berömma henne, det gick lite fort men det gick iallafall bra! Men sista banan som låg på 11 hinder så blev hon lite tjurig och sura ihop men vi kom iallafall igenom banan.
 
idag ska jag med mina kusiner till badhuset så får se om jag hinner rida annars så får dem en vilodag för de va så duktiga igår!
 
nu kollar jag på en film med de, handlar typ om en grottfamilj, haha!
 
inget hiss/diss varje dag mer!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela